Google Adwords az ünnepek alatt
A Google Adwords hirdetések kezelése közben sok finomítási, optimalizálási lehetőségünk van annak érdekében, hogy költséghatékonyabbá tegyük. Használhatunk demográfiai célzásokat, különböző ajánlattételi stratégiákat, a hirdetésszövegek, hirdetésbővítmények használatával, finomításával szintén hatékonyabbá tehetők a Google Adwords kampányok. Emellett figyelhetünk arra is, hogy különböző napokon más és más beállítások lehetnek hatékonyabbak. A karácsonyi ünnepek is egy olyan időszak, amelyben a Google Adwords hatékonyságában sok múlik azon, hogy milyen beállításokat alkalmazunk és mely napokra teszünk nagyobb hangsúlyt. Vannak olyan területek (például a B2B), amelyek a karácsonyi időszakban nagyobb valószínűséggel csak viszik a pénzt, míg más területek (például lakosság számára működtetett webáruházak) viszont jelentős forgalmat bonyolíthatnak a Google Adwords segítségével a karácsonyi időszakban is. Abban az esetben, ha ismerjük a saját iparágunkra vonatkozó trendeket, annak felhasználásával pénzt és energiát spórolhatunk. Teljesen leállítani azonban nem feltétlen érdemes az ünnepek alatt a Google Adwords kampányt abban az esetben se, ha hasznot nem várunk tőle, ugyanis a Google Ads adatgyűjtési, tanulási folyamatát megzavarhatja a pár napos kiesés is, így az újraindítás után rosszabb mutatókat produkálhat, mintha nem állítottuk volna le a kampányt, csak minimálisra vettük volna a költségét.