
Raktározás ügyesebben, jobban szervezett módon
Cégünk kétféle raktározási típussal foglalkozik a termékeinket illetően: ezeknek egy részét dropshipping jelleggel külső raktárakban tartjuk, azaz nem saját raktárakban vannak ezek a termékek, hanem partnereinknél. Azonban a termékek másik része, melyek saját gyártásúak, a mi raktárunkban kaptak helyet. Ebből fakadóan meg kellett birkóznunk a raktározás különféle teendőivel.
Ha egy céget vezetünk, ráadásul, ha több ezer termékes raktárkészletet tudhatunk magunkénak, akkor mindenképpen szükségünk lesz egy logisztikai és raktárvezetőre. Ezek az emberek kézben tudják tartani a munkafolyamatokat, irányításuk alá tudják vonni azokat a személyeket, akik majd a raktározás különféle almunkálataiban segítenek. Bár első körben érdemes külsős embert felvenni a pozícióra, aki korábbi munkahelyein elsajátította a raktározás alapismereteit, de a későbbiekben tapasztalatom szerint jobb, ha egy olyan embert bízunk meg ezzel a feladattal, aki időközben úgymond kinevelődött a cégünknél és van affinitása ehhez a munkakörhöz.
Legutóbbi tapasztalataim alapján vannak emberek, akik el tudják látni a raktározásnak a feladatait, mint vezetők, de nem mindenki alkalmas arra, hogy fejlesszen is a meglévő folyamatokon. De olyan is van, hogy valaki nem tűnik elsőre alkalmasnak a raktárunk vezetésére, aztán időközben kibontakoznak a szárnyacskái és meglepő módon elkezdi úgy igazgatni a dolgokat, hogy nem csak a meglévő folyamatainkat képes kézben tartani, hanem azoknak fejlesztését is kézbe megvalósítani.