A világ, ahol a divat az egyik fő érték
A mai világban már nem feltétlen a belső értékek számítanak fontosnak – sajnos. Materializálva vannak az értékeink, azt tekinti a kapitalista szemléletű világ fontosnak, amiben pénzt lát.
Erre az egyik leginkább kommersz terep a divat világa. A celebekkel, az influenszerekkel, a közösségi médiával bármit el lehet adni. Még a maszkot is könnyebb volt megszerettetni sokkal azáltal, hogy elkezdtek belőle divatot csinálni, számos kereskedelmi üzlet forgalmazott stílusos megjelenést ígérő maszkokat. A divatipar óriási hatalom lett, apák és anyák dolgoznak ezerrel azért a hétköznapokban, hogy kamasz gyermekeik tartsák a lépést a divat diktálta ritmussal. Hódolni kell a fogyasztói társadalom ritmusának, ha kijön a legújabb sneaker divat, akkor a tegnap vásárolt már nem elég jó.
Hiába volt ötven ezer forint. A pénz már nem számít, mindenki meg akar szerezni mindent, ami által többnek, jobbnak, menőnek érezheti magát. Csak mégis pénz kell ezek megszerzéséhez, ezért sokan rabszolga tempóban tolják a túlórákat is. Van olyan is, aki olyan szinten a karrierjének él, hogy nem igazán megy szabadságra sem, helyette a divatos luxus márkák termékeivel kompenzálja elúszó életidejét. Pedig a szabadság többet ér ennél.